Følg os hvis du gider

Butikskæden NORMAL byder velkommen til 2 nye partnere

NORMAL, der sælger helt normale varer til unormale priser, er på bare fem år vokset til en kæde med over 150 butikker i Danmark, Sverige, Norge og seneste skud på stammen er Holland. Siden sommer er der åbnet 3 butikker i Holland – i Utrecht, Amersfoort og Leiden.

Næste åbning i Holland bliver med to hollandske partnere i spids.  Det er to erfarne herrer, Björn van Driessche og Paul van Dooren. Björn kommer fra en stilling som landechef Flying Tiger Copenhagen og Paul kommer fra real estateranchen.

Partner i NORMAL

”Når vi leder efter partnere til NORMAL, kigger vi efter kompetencer, dedikation og lederskab. Med kompetencer mener vi erfarne retailere med stort markedskendskab. Dedikation er for os mennesker med et enormt drive, som altid gør en ekstra indsats – og sidst, men ikke mindst ledere, som kan sætte det rigtige hold” – fortæller CEO i NORMAL Torben Mouritsen.  ”Det har vi fundet i Paul og Björn og vi glæder os til et rigtig godt samarbejde”, fortsætter Torben.

For NORMAL er det vigtigt at have partnere der både kender kulturen i landet, men også passer til kulturen i NORMAL. Både Paul og Björn er sikre på at NORMALS koncept passer til hollænderne.

”Vi glæder os til at stå i spidsen for NORMAL i Holland og introducere konceptet i endnu flere byer. I NORMAL butikkerne er du garanteret en god handel, og det ved jeg , at hollænderne også sætter pris på,” siger , Paul van Dooren partner i NORMAL.

Hos Björn van Driessche , der har en fortid i Flying Tiger Copenhagen, er der heller ingen tvivl:

”NORMAL adskiller sig fra andre detailhandelskæder ved at sælge helt normale varer til helt normale mennesker – bare billigere. Vi fører mærkevarer inden for husholdningsartikler, personlig pleje og en lang række basisvarer, som mange mennesker allerede kender og bruger på badeværelset, i køkkenet og til rengøring, fx L’Oreal, Gillette, Colgate og Ajax, men vi kan ofte sælge varerne 30-50 procent under markedsprisen ”

NORMAL er i stand til at konkurrere på markant lavere priser på mærkevarer, fordi butikskæden henter varerne rundt omkring i EU hvor varerne er billigst blandt andet fordi distributører og forhandlere har meget lave omkostninger til markedsføring.

En sjov og spændende butiksoplevelse

NORMAL er meget mere end faste lave priser på dagligdagens mærkevarer. Det er også en spændende og anderledes butiksoplevelse og kæden har hele tiden nyheder i butikkerne, herunder mærker som man ellers kun ser i udlandet. Det kan være den sodavand fra en amerikansk tv-serie, eller den chokoladebar, du fik smag for på sidste ferie.

”Vores mål er, at du som kunde får en unik oplevelse, hver gang du besøger vores butik. Derfor får vi - udover det faste sortiment - hele tiden nye varer hjem, som gør det spændende og sjovt at gå på opdagelse i butikkerne” fortsætter Paul van Dooren.

Fakta:

• Normal køber mærkevarer fra hele EU, der hvor varerne er billigst.
  • Blandt varerne finder du personlige plejeprodukter, husholdningsprodukter, kosmetik, dyremad, skriveartikler, helsekost, drikkevarer mm. Udvalget omfatter mere end 3.500 varenumre. Vi har altid et stort fast sortiment af varer og derudover suppleres der hele tiden med nye mærkevareprodukter.
  • NORMAL åbnede sin første danske butik i april 2013.
  • I dag består kæden af 150 butikker fordelt på kædens fire markeder.
  • Kæden forventer at åbne flere butikker både i Danmark, Norge, Sverige og Holland i de kommende år.
  • Følg med på Normal.dk
  • For yderligere information kontakt venligst adm. direktør Torben Mouritsen på +45 40 41 32 52