• Normale varer

  • Unormale priser

  • Unikke oplevelser

Handels- og leveringsbetingelser for webshop

Disse handels- og leveringsbetingelser er gældende for onlinekøb via hjemmesiden www.normal.dk.

Hjemmesiden ejes og drives af Normal A/S (“NORMAL”), CVR-nr. 34883793, Godthåbsvej 41, DK-8660 Skanderborg.

 

Bestilling af varer
For at foretage en bestilling via www.normal.dk skal du være fyldt 16 år, være bosiddende i Danmark og have et gyldigt betalingskort (Mastercard, VISA, VISADankort) eller MobilePay.

Når du har bestilt en vare på hjemmesiden, modtager du en ordrebekræftelse på e-mail, hvorefter der er indgået en endelig og bindende aftale mellem dig og NORMAL. NORMAL tager dog forbehold for åbenlyse trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt mv.

Når din ordre er klar til afsendelse, modtager du en track & trace besked og din faktura pr. e-mail. Vi trækker først betalingen, når varen afsendes fra vores lager. 

 

Betaling for varer
Betaling kan ske med betalingskort (Mastercard, VISA eller VISADankort) og MobilePay. Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort. Betalingen vil blive trukket på din konto, når varerne er blevet afsendt fra vores lager. Beløbet bliver automatisk reserveret på din konto, når du afgiver din bestilling. Reservationen slettes, når betalingen debiteres din konto. Hvis du annullerer din ordre, vil reservationen blive slettet inden for 5 arbejdsdage. Hvis reservationen ikke slettes, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@normal.dk. Desuden henviser vi til din kreditkortudbyder.

Du kan ikke bruge gavekort som betaling i vores webshop.

 

Levering af varer
Leveringsmulighederne vil fremgå af bestillingsoversigten og kan være levering til pakkeboks nær dig eller levering til hjemmeadresse i Danmark inden for 1-4 hverdage. Fragtprisen vil fremgå i forbindelse med din bestilling.

Vi tilbyder gratis levering ved køb for mere end 385,00 DKK.

Hvis vi ikke kan levere inden for den aftalte tid, vil vi hurtigst muligt informere dig om årsagen til forsinkelsen og oplyse dig om et nyt leveringstidspunkt. Giv os straks besked på kundeservice@normal.dk i tilfælde af forsinkelse og det er særlig vigtigt for dig, at du modtager varerne inden for en bestemt tid. Du kan altid annullere dit køb frem til forsendelsestidspunktet.

 

Fortrydelsesret
Du kan frit annullere dit køb frem til forsendelsestidspunktet. Du kan annullere dit køb ved at sende en mail til Kundeservice@normal.dk. Angiv venligst ordrenummeret.

Du har også en fortrydelsesret i en periode på 14 dage fra modtagelsen af varerne.

Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du give os tydelig besked via e-mail til kundeservice@normal.dk senest 14 dage efter modtagelsen af varerne og afvente instruktioner fra kundeservice. Angiv venligst årsagen til returneringen/fortrydelsen og ordrenummeret, når du foretager forespørgslen. I tilfælde af fortrydelse kan du også vælge at bruge standardfortrydelsesformularen, som du finder her: [Download standardfortrydelsesformular].

Hvis du vælger denne mulighed, vil vi straks bekræfte, at vi har modtaget din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte at modtage varen. Hvis vi modtager dine varer retur på grund af manglende afhentning, vil du blive fratrukket omkostningerne til returfragt.

Hvis du har købt forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, når forseglingen er brudt (fx forseglede fødevarer, hud- og hårplejeprodukter, parfume og makeup), mister du fortrydelsesretten, hvis du bryder forseglingen.

Ved køb af nogle produkter mister du fortrydelsesretten, når du har gennemført din bestilling, herunder fx ved køb af varer der bliver hurtigt forringet eller forældet eller digitale produkter, som ikke leveres på et fysisk varigt medium. Du vil altid modtage besked i forbindelse med købet, hvis du køber produkter uden fortrydelsesret.

Du kan selvfølgelig fortryde dit køb, selvom du har undersøgt varerne. Du bedes dog håndtere varerne forsigtigt og kun i det omfang, der er nødvendigt for at bibeholde varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varerne skal være komplette, hvilket betyder, at alle dele, tilbehør, brugsanvisninger osv. skal returneres til os. Vi beder dig venligst om at sende varerne tilbage med den originale kasse, hvis en sådan findes.

Hvis du har håndteret varerne ud over, hvad der er tilladt, eller hvis en del af varerne mangler eller er beskadiget, er du ansvarlig for varernes reducerede værdi, og vi forbeholder os ret til at fraregne denne værdiforringelse, når vi foretager tilbagebetalingen.

 

Reklamation
I henhold til forbrugeraftaleloven giver NORMAL 24 måneders reklamationsret på alle køb foretaget på www.normal.dk. Denne reklamationsret betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at en sådan fejl eller mangel er eller burde være konstateret.

Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt efter, at du har opdaget manglen.

Du kan reklamere ved at sende en e-mail til kundeservice@normal.dk med følgende oplysninger:

  • Kort beskrivelse af hvordan skaden eller defekten er opstået.
  • Billeddokumentation og kort beskrivelse af selve defekten. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet.
  • Kopi af din ordrebekræftelse.

Vi behandler din reklamation hurtigst muligt efter, at vi har modtaget din henvendelse.

 

Retur og tilbagebetaling
Når du skal returnere en vare, som du har fortrudt eller som du har reklameret over, skal du selv sende pakken tilbage til vores lager efter anvisninger fra vores kundeservice.

Hvis du skal returnere en vare, som du har fortrudt, skal du selv afholde omkostningerne til returfragten.

Hvis du skal returnere en vare, som du har reklameret over, afholder NORMAL omkostningerne til returfragten.

Du skal sende varen retur uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter den dag, hvor du sendte os din meddelelse om fortrydelse eller reklamation. Adressen er NORMAL A/S, Egeskovvej 15, Port 28-29, 8700 Horsens. Husk at markere pakken med “Retur”.

Hvis du fortryder dit køb, refunderer vi leveringsomkostninger og alle penge for produkter, vi har modtaget fra dig, med eventuel reduktion for værdiforringelse ved ibrugtagning eller lignende, som beskrevet ovenfor. Hvis du kun fortryder en del af dit samlede køb, refunderer vi dog ikke leveringsomkostningerne.

Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi blev informeret om din reklamation eller brug af fortrydelsesretten. Vi forbeholder os dog ret til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur fra dig, eller indtil du har fremlagt bevis for, at du har returneret varerne, alt efter hvad der indtræffer først. Vi bruger samme betalingsmiddel til tilbagebetalingen, som du selv har brugt ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt noget andet med os.

 

Særligt ved køb af digitale gavekort

Bestilling og levering
Når du bestiller et digitalt gavekort via webshoppen, kan du kun købe ét digitalt gavekort ad gangen og ikke sammen med andre varer fra webshoppen. Du er naturligvis velkommen til at lægge flere ordrer.

Når du har gennemført købet, modtager du efterfølgende en e-mail med dit digitale gavekort på den pålydende værdi. Vær opmærksom på, at der kan forekomme lidt ventetid. Gavekortet bliver, sammen med ordrekvitteringen, sendt til den e-mail der er tastet ind under kontaktinformation i forbindelse med købet. Gavekortet vil kun blive sendt via e-mail, og du vil således ikke modtage et fysisk gavekort med posten. Du er selv ansvarlig for, at du taster rigtig e-mail i forbindelse med din bestilling. Har du tastet rigtig e-mail, men ikke modtaget e-mailen, opfordrer vi dig til at tjekke dit spamfilter.

E-mailen indeholder et link, hvor du kan downloade gavekortet. Herefter kan du printe gavekortet eller sende det videre til en anden heldig person.

 

Betaling for digitale gavekort
Betaling kan ske med betalingskort (Mastercard, VISA eller VISADankort) og MobilePay. Der opkræves ikke gebyr for betaling med betalingskort. Betalingen vil blive trukket på din konto, når varerne er blevet afsendt fra vores lager. Beløbet bliver automatisk reserveret på din konto, når du afgiver din bestilling. Reservationen slettes, når betalingen debiteres din konto. Hvis du annullerer din ordre, vil reservationen blive slettet inden for 5 arbejdsdage. Hvis reservationen ikke slettes, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@normal.dk. Desuden henviser vi til din kreditkortudbyder.

 

Fortrydelsesret
Hvis du har købt et digitalt gavekort på vores webshop, har du mulighed for at fortryde købet i op til 14 dage efter købsdatoen.

Ved fortrydelse af køb af et digitalt gavekort vil pengene blive tilbageført til det betalingskort, som gavekortet er købt med. Kontakt venligst kundeservice@normal.dk, hvis du ønsker at gøre brug af denne mulighed.

 

Sådan bruger du dit digitale gavekort
Det digitale gavekort kan anvendes i alle NORMAL-butikker i Danmark og er gyldigt i 5 år fra udstedelsesdatoen. Du behøver ikke bruge hele gavekortets beløb på én gang. Du kan altid få oplyst saldo og udløbsdato på dit digitale gavekort i alle NORMALs danske butikker.

Gavekortet kan ikke anvendes til køb på NORMALs webshop.

Hvis du vælger at printe dit gavekort eller modtager det i printet version skal du være opmærksom på, at opbevare det tørt og mørk, så stregkoden er læsbar.

Bortkomne eller ikke læsbare gavekort erstattes ikke.

 

Udbetaling
Når du har et gavekort, kan du få den pålydende restværdi udbetalt, ved at henvende dig i en af vores danske butikker.

 

Personoplysninger
NORMAL behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med gældende persondataregler og NORMAL’s til enhver tid gældende privatlivspolitik, som findes her https://www.normal.dk/privatlivspolitik.

 

Klagemuligheder
Hvis der opstår en tvist, som vi ikke kan løse sammen, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvor du kan indgive en klage til Mæglingsteamet For Forbrugerklager.

Vær opmærksom på, at visse betingelser skal være opfyldt, før Mæglingsteamet for Forbrugerklager kan behandle din klage. Du kan læse mere og finde et link til Mæglingsteamet for Forbrugerklager online klageformular på www.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klagen kan indgives her: http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage til EU-Kommissionens klageportal skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@normal.dk.

 

Lovvalg og værneting
Alle køb af varer på www.normal.dk er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister skal afgøres ved de almindelige danske domstole.

 

Kontakt information
Hvis du har spørgsmål til disse handels- og leveringsbetingelser, er du altid velkommen til at kontakte os på kundeservice@normal.dk.

 

Disse betingelser er senest opdateret d. 15. maj 2024.