Betingelser for Normals kundeklub
Generelt
Medlemskab af NORMALs kundeklub er vederlagsfrit, uforpligtende og giver dig mulighed for at vinde præmier, få gaver og optjene point, hvor sidstnævnte kan veksles til gaver i en af kundeklubbens gaveshops.
Du kan blive medlem af NORMALs kundeklub ved at downloade NORMAL-appen. Det er ikke muligt at foretage køb direkte via NORMALs app.
Freebies og gaveshops
Når du har fået en præmie, en gave eller har brugt dine point til en gave (herefter under et omtalt som ”Freebie”), så skal Freebien hentes i én af vores danske butikker inden for den frist, der er angivet. Hentes Freebien ikke inden for fristen, er den tabt, hvorefter der ikke længere kan gøres krav mod NORMAL. NORMAL forbeholder sig desuden retten til at tilbyde dig en anden Freebie, hvis den oprindelige er udsolgt på afhentningstidspunktet. NORMAL bestræber sig i disse tilfælde altid på at tilbyde dig en anden Freebie, der minder mest muligt om den oprindelige Freebie ift. både pris og brug.
I NORMAL-appen er der én Freebieshop, som altid er tilgængelig. I denne shop kan du shoppe for de point, der hedder Uniqoins.
Der vil over tid være forskellige Freebieshops integreret i kundeklubben og tilsvarende også forskellige typer af point, du kan optjene. Point fra en shop kan ikke bruges i eller overflyttes til en anden shop.
Når du optjener point, vil du kunne se, hvilken shop de kan bruges i, samt hvornår pointene senest skal være brugt. Nogle af vores shops er kampagnespecifikke og kun tilgængelige i begrænsede perioder. Dine optjente point til de pågældende shops skal derfor bruges inden for den angivne periode. Ellers er de tabt.
Point kan optjenes på forskellige måder i kundeklubben. Det samme gælder de øvrige Freebies. I forbindelse med din brug af kundeklubben vil du løbende kunne se, hvordan du opnår dem. Blandt andet kan du opnå dem ved at gennemføre såkaldte ”udfordringer” eller ”streaks”. I kundeklubben vil det være beskrevet, hvad de forskellige udfordringer og streaks går ud på, samt hvad din belønning er, hvis du gennemfører dem. Udfordringer og streaks skal indfries inden for en angivet periode og i det fastsatte antal. Et eksempel kan være, at du skal handle i NORMAL fem gange i marts. Hvis du kun kommer op på tre gange i den pågældende måned, er målet ikke indfriet. Opnår du omvendt de fem gange i marts, så får du den angivne belønning (vi gør opmærksom på, at dette bare er et fiktivt eksempel). Som det fremgår af eksemplet, kan nogle af kundeklubbens udfordringer og streaks være købsbetingede.
Dit Normal-ID er kun gyldigt i Danmark og kan derfor kun scannes i danske butikker.
Uniqoins, som optjenes ved scanning af dit Normal-ID, kan derfor også kun optjenes i Danmark.
Ligeledes kan dine Freebies kun indløses i danske butikker.
Specifikt om point
De point, som du optjener, lægges sammen med dem, som du evt. har optjent tidligere. I de integrerede shops kan du løbende se, hvor mange point du har. Der kan du også se, hvad de forskellige Freebies koster, og om du har point nok til at købe dem. Har du ikke point nok, må du vente, indtil du har. Du kan veksle point til én Freebie pr. shop hver 8. dag, hvis du altså har point nok. Freebies i vores shops udskiftes løbende, så hvis du ser noget, du gerne vil have, så slå til med det samme.
Optjente point er ikke udtryk for en betaling. Optjente point tildeles uden beregning og kan derfor ikke ombyttes til kontanter eller andet. De kan udelukkende veksles til Freebies fra shoppen, og udelukkende hvis du har point nok. Optjente point skal bruges inden for kampagneperioden og er ellers tabt, uden at der kan gøres krav mod NORMAL.
Hvordan bliver jeg medlem?
For at være medlem af NORMALs kundeklub skal du være fyldt 16 år, samtykke til behandling af dine personoplysninger, acceptere privatlivspolitikken, acceptere disse medlemsbetingelser og have et dansk mobilnummer. Tilmelding kan ske ved at downloade NORMALs app i App Store eller Google Play, hvorefter du skal oprette dig som bruger i appen. I den forbindelse er det et krav, at du indtaster dit mobilnummer samt angiver din fødselsdag og bekræfter, at du er mindst 16 år gammel.
Hvis vi har mistanke om, at du ikke er mindst 16 år gammel, kan vi bede dig om at bevise din alder. Vi forbeholder os retten til at slette din konto eller nægte udlevering af Freebies til dig, hvis du ikke beviser din alder, eller hvis du er under 16 år gammel.
Første gang du logger ind med dit mobilnummer via appen, vil du få tilsendt en 6-cifret kode via SMS, som du skal indtaste for at aktivere dit medlemskab. Du vil forblive logget ind, indtil du aktivt vælger at logge ud af appen. Når du vil logge ind igen, får du tilsendt en ny 6-cifret kode via SMS.
Din personlige profil og dine særlige fordele via appen
Hvis du har oprettet en bruger i appen, bliver du tildelt et Normal-ID, som er knyttet til dine aktiviteter i appen. Dit Normal-ID er synligt for dig i appen og kan bruges til forskellige ting. I forbindelse med optjening af Freebies vil der fra tid til anden være aktiviteter, hvor du bliver belønnet, når du får scannet dit Normal-ID i butikken. Når dit Normal-ID scannes i butikken, så gemmer vi ligeledes en kopi af din kvittering fra butikken i appen. Scanning af Normal-ID i butikken foregår ved, at du trykker det frem i appen og viser til personalet, som scanner stregkoden fra det sammen med dine øvrige varer. Det er dit ansvar, at dit Normal-ID scannes i forbindelse med købet, hvis du ønsker det. Normal-ID’et er personligt og kan ikke overdrages til andre. Optjente Freebies på et Normal-ID kan ikke overflyttes til et andet.
Køb på normal.dk registreres ikke i kundeklubben og giver derfor heller ikke belønninger i kundeklubben. Omvendt tæller alle køb i butikken med uanset betalingsform, så længe du husker at få scannet dit Normal-ID.
Hvis du i forbindelse med dit køb i butikken gerne vil have dit køb registreret, og samtidig indløser en Freebie, så behøver du ikke få scannet dit Normal-ID. Freebien kan genkende dig og sørger for, at købet registreres, og kvittering for det vises i kundeklubben.
Jeg er unik
I det omfang det er muligt og relevant, vil vi forsøge at personalisere dele af indholdet i kundeklubben til dig. Det kan fx være ift., hvilke Freebies vi vurderer, der passer bedst til dig ud fra de oplysninger, du har tastet. Det kan også være ud fra de aktiviteter, du har foretaget i appen. Personaliseringen vil udelukkende være baseret på de data, som vi har om dig, hvilket vil sige, at vi ikke inkluderer data fra tredjeparter.
Hvordan ændrer jeg mine oplysninger?
Nogle af dine person- og kontaktoplysninger kan du selv ændre i kundeklubben. Det vil fremgå i appen. Ønsker du at ændre noget, som du ikke selv har adgang til, kan du sende en mail til dataprivacy@normal.eu, hvor du inkluderer det mobilnummer, som du bruger i kundeklubben, så vi hurtigt kan hjælpe dig videre.
Markedsføring
I forbindelse med dit medlemskab af kundeklubben kan du samtykke til, at vi må sende dig markedsføring som angivet i samtykketeksten. Det kan være en god ide at takke ja til push-beskeder, da vi derigennem kan gøre dig opmærksom på, hvis du fx har Freebies, der er ved at udløbe eller andet, som du bare ikke vil gå glip af. På samme måde annoncerer vi fx løbende nye konkurrencer og spil via nyhedsmails. Du kan løbende ændre dit samtykke, så det passer til dine ønsker og behov. Du kan også altid tilbagekalde dine samtykker og fortsat være medlem af kundeklubben.
Nogle aktiviteter i kundeklubben kan være betingede af, at du samtykker til modtagelse af markedsføring via nyhedsmail fra os. Men det vil i givet fald fremgå af de forskellige aktiviteter.
Spil og konkurrencer
I appen vil du løbende have adgang til forskellige spil og konkurrencer. Spilmekanismerne, deltagerbetingelser og præmierne vil her være forskellige fra gang til gang, hvorfor vi henviser til betingelserne for hvert spil og konkurrence, som kan tilgås og skal accepteres i forbindelse med din deltagelse i dem.
NORMALs behandling af dine personoplysninger
Du kan også læse om vores behandling af dine personoplysninger i vores privatlivspolitik her: https://www.normal.dk/privatlivspolitik/
Ret til ændringer
NORMAL forbeholder sig til enhver tid ret til at ændre indholdet af og i kundeklubben og -appen eller dele heraf samt disse betingelser for brugen af samme. Ved væsentlige ændringer sender vi et forudgående passende varsel.
Ved konkret mistanke om snyd forbeholder NORMAL sig retten til at lukke dit medlemskab uden varsel. Dette indebærer blandt andet, at vi sletter dine oplysninger og annullerer eventuelle Freebies. Misbrug kan samtidig medføre permanent ekskludering fra vores kundeklub og -app.
Oplysning om ændringer kan gives via SMS-meddelelser, nyhedsmails, push-beskeder eller via appen. Du anses for at have accepteret de nye betingelser, hvis du fortsætter med at bruge appen, efter de nye vilkår er trådt i kraft.
De til enhver tid gældende betingelser for NORMALs kundeklub og -app kan tilgås via appen.
Licens
NORMAL og dets licensgivere bevarer alle deres immaterielle rettigheder.
NORMAL giver dig alene en personlig, ikke-eksklusiv, ikke-overdragelig og begrænset adgang til at bruge appen, som angivet i disse betingelser.
Tilgængelighed
NORMAL bestræber sig på at sikre den bedst mulige driftssikkerhed, men kan ikke holdes ansvarlig for appens driftsstabilitet. NORMAL kan heller ikke holdes ansvarlig for mistet eller langsom dataforbindelse til appen.
I tilfælde af nedbrud, driftsforstyrrelser og/eller angreb vil NORMAL bestræbe sig på og gøre sit bedste for at genoprette normal drift så hurtigt som muligt.
NORMAL vil bestræbe sig på at give et rimeligt forudgående varsel om eventuelle planlagte afbrydelser, herunder vedligeholdelse og opdateringer, som vil påvirke appens tilgængelighed og ydeevne.
Gældende ret og værneting
Disse betingelser er underlagt dansk lovgivning.
Enhver tvist, som måtte opstå som følge af eller i forbindelse med disse betingelser, skal afgøres ved de danske domstole.
Klage
Enhver tvist, der opstår som følge af eller i forbindelse med disse vilkår og betingelser, og hvor der ikke forinden er opnået enighed, kan henvises til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.naevneneshus.dk.
Om NORMALs kundeklub
NORMALs kundeklub og -app ejes og administreres af Normal A/S, CVR-nr. 34883793, Godthåbsvej 41, 8660 Skanderborg.
Hvis du har spørgsmål til disse betingelser eller dit medlemskab, er du altid velkommen til at kontakte os på dataprivacy@normal.eu.
Disse betingelser er senest opdateret den 8. juli 2025.